Охорона праці ‒ правила, обов’язкові для кожного!
Хто має право на отримання разової грошової виплати до Дня Незалежності України?
У СЕРПНІ ЩОЧЕТВЕРГА НА ПРЯМОМУ ЗВ’ЯЗКУ
ПЕНСІЙНА СЛУЖБА ОБЛАСТІ
Щочетверга з 11.00 до 12.00 у головному управлінні за номером “гарячої” лінії (0522) 33-04-41 роз’яснення та консультації з питань, що належать до сфери діяльності Пенсійного фонду України, надають керівники структурних підрозділів.
Так, у серпні додзвонювачів консультуватимуть:
03 серпня 2023 року – начальник відділу за правильністю нарахування житлових субсидій та пільг управління пенсійного забезпечення, надання страхових виплат, соціальних послуг, житлових субсидій та пільг Олена ОГЕРЕНКО;
10 серпня 2023 року – заступник начальника головного управління Олена РОМАНЧЕНКО;
17 серпня 2023 року – заступник начальника управління-начальник відділу методології та звітності управління з питань виплат Наталя БУТКОВСЬКА;
24 серпня 2023 року – начальник відділу організації правової роботи юридичного управління РОМАН ЛИСЕНКО;
31 серпня 2023 року – заступник начальника відділу методології та організації роботи з обслуговування громадян управління обслуговування громадян Ганна ОПРЯ.
Нагадуємо, що у головному управлінні Пенсійного фонду України в Кіровоградській області ЩОДНЯ діють прямі телефонні “гарячі” лінії. Фахівці управління обслуговування громадян за номерами (0522) 33-04-41, 050-874-28-63, 097-988-98-68 оперативно нададуть вичерпну інформацію з питань пенсійного та соціального спрямування.
Людмила СОРОКА,
начальник управління адміністративного забезпечення
головного управління Пенсійного фонду України
в Кіровоградській області
ПРАВИЛА СПЛАТИ “ПЕНСІЙНОГО ЗБОРУ” ПРИ КУПІВЛІ АВТОМОБІЛЯ
А ВИ ПОВІДОМИЛИ “ПЕНСІЙНИЙ” ПРО ЗВІЛЬНЕННЯ З РОБОТИ ЧИ ПРАЦЕВЛАШТУВАННЯ?
Вчасне отримання субсидії населенням напряму залежить від надавачів комунальних послу
Субсидію після підвищення тарифу на електроенергію перераховано автоматично
“Електронна трудова книжка” – сервіс майбутнього, яке вже поруч
ЧИ БУДЕ ОПЛАЧЕНО “ЛІКАРНЯНИЙ”, ЯКЩО ПІДПРИЄМСТВО У “ПРОСТОЇ”?
ПРАВО НА ПРИЗНАЧЕННЯ ПЕНСІЇ УЧАСНИКАМ БОЙОВИХ ДІЙ
ХТО ОТРИМАЄ ПІСЛЯ “БЕРЕЗНЕВОЇ” ІНДЕКСАЦІЇ БІЛЬШУ ПЕНСІЮ?
Розслідування нещасних випадків на виробництві: що змінилося?
Кабінетом Міністрів України внесено зміни до Порядку розслідування та обліку нещасних випадків, професійних захворювань та аварій на виробництві (далі – Порядок). Про це йдеться у постанові КМУ від 20.01.2023 № 59.
Що змінилося для роботодавців?
Термін інформування
Змінено строк інформування роботодавцем про нещасний випадок та/або гостре професійне захворювання (отруєння) – до територіального органу Держпраці, територіального органу Пенсійного фонду України та до інших установ, визначених у Порядку, а саме: в абзаці першому пункту 8 слова “двох годин” замінено словами “однієї доби”.
Якщо нещасний випадок стався під час виробничої практики…
Нещасні випадки та/або гострі професійні захворювання (отруєння), що сталися з учнями, студентами, клінічними ординаторами, аспірантами, докторантами закладів освіти під час проходження виробничої практики на підприємстві (в установі, організації) під керівництвом посадових осіб такого підприємства, розслідуються комісією підприємства, на якому сталися нещасний випадок та/або гостре професійне захворювання (отруєння), за участю представника закладу освіти та беруться на облік підприємством.
Надалі інформація про хід проведення розслідування та його результати, зокрема, матеріали розслідування, можуть надаватися головою комісії (спеціальної комісії) потерпілому (членам його сім'ї чи уповноваженій ними особі) на його (їх) запит з використанням усіх наявних засобів зв'язку, в тому числі в електронній формі.
Травми під час воєнних дій
Нещасні випадки, що сталися під час виконання трудових обов'язків внаслідок воєнних (бойових) дій (бомбардувань, ракетних та артилерійських обстрілів, мінувань територій та приміщень, захоплення в полон, інших протиправних дій, здійснення масових терористичних актів, що супроводжуються загибеллю людей чи руйнуванням особливо важливих об'єктів життєзабезпечення тощо), підлягають спеціальному розслідуванню незалежно від ступеня тяжкості травм (ушкодження здоров'я).
Розслідування таких нещасних випадків проводиться за місцем їх настання. Проведення досліджень для визначення наявності в організмі потерпілого алкоголю, наркотичних засобів і ступеню його сп'яніння не здійснюється.
Розслідування нещасних випадків, що спричинили тяжкі наслідки, у тому числі з можливою інвалідністю потерпілого, проводиться комісією підприємства (установи, організації) без відповідного письмового доручення територіального органу Держпраці.
У разі потреби строк розслідування може бути обґрунтовано продовжений роботодавцем до отримання необхідних висновків, матеріалів, відповідей, пояснень тощо без відповідного письмового погодження з територіальним органом Держпраці.
У разі коли роботодавець не має можливості утворити комісію та забезпечити проведення розслідування нещасного випадку, обов'язок щодо проведення такого розслідування покладається на відповідний територіальний орган Держпраці за місцем настання нещасного випадку або місцезнаходженням суб'єкта господарювання, працівником якого є потерпілий.
Світлана Кривенко,
начальник управління контрольно-перевірочної роботи
головного управління Пенсійного фонду України
в Кіровоградській області
У березні щочетверга на прямому зв’язку пенсійники Кіровоградщини
Щочетверга з 11.00 до 12.00 у головному управлінні за номером “гарячої” лінії (0522) 33-04-41 роз’яснення та консультації з питань, що належать до сфери діяльності Пенсійного фонду України, надають керівники структурних підрозділів.
Так, у березні додзвонювачів консультуватимуть:
02 березня 2023 року – начальник управління інформаційних систем та електронних реєстрів Олена ПАРХОМЕНКО;
09 березня 2023 року – начальник управління пенсійного забезпечення, надання страхових виплат, соціальних послуг, житлових субсидій та пільг Антоніна ТОРШИНА;
16 березня 2023 року – заступник начальника відділу розгляду звернень управління обслуговування громадян Лілія МАТВЄЄНКО;
23 березня 2023 року – заступник начальника головного управління Інна МАКСИМЕНКО.
30 березня 2023 року – начальник юридичного управління Євгенія ВОРОНЮК.
Нагадуємо, що у головному управлінні Пенсійного фонду України в Кіровоградській області ЩОДНЯ діють прямі телефонні “гарячі” лінії. Фахівці управління обслуговування громадян за номерами (0522) 33-04-41, 050-874-28-63, 097-988-98-68 оперативно нададуть вичерпну інформацію з питань пенсійного та соціального спрямування.
Людмила СОРОКА,
начальник управління адміністративного забезпечення
головного управління Пенсійного фонду України
в Кіровоградській області
Які послуги можна отримати через вебпортал Пенсійного фонду?
На вебпорталі електронних послуг Пенсійного фонду України (https://portal.pfu.gov.ua) функціонує Особистий кабінет застрахованої особи, в якому реалізовано низку сервісів, що можуть стати у пригоді.
Перелік послуг, які можна отримати дистанційно – без особистого звернення до сервісних
Так, в Особистому кабінеті є можливість:
- подати запит на підготовку документів і завантажити потрібний документ (наприклад, довідки ОК-5, ОК-7, витяг з Електронного реєстру листків непрацездатності, витяг з Електронної трудової книжки та ін.).
Ця функція реалізована в пункті головного меню “Звернення на отримання електронних документів”. Користувачу надається екранна форма, після заповнення якої звернення необхідно відправити до ПФУ. Після обробки звернення передається інформація щодо статусу звернення, образ довідки в pdf-форматі та сама електронна довідка, підписана КЕП ПФУ (електронний документ). Отриманий електронний документ з QR-кодом є аналогом паперового, підписаного відповідальною особою в органі Фонду.
На вебпорталі в пункті меню “Мої звернення” передбачено перегляд усіх звернень, поданих застрахованою особою до Пенсійного фонду України.
- одержати доступ до наявних даних з Реєстру застрахованих осіб: інформація про заробітну плату (дохід, грошове забезпечення), набутий страховий стаж;
- одержати доступ до наявних відомостей Електронної трудової книжки;
- надати відомості про трудову діяльність;
- одержати доступ до своїх листків непрацездатності Електронного реєстру листків непрацездатності;
- одержати доступ до даних своєї електронної пенсійної справи, подати дані для внесення змін до пенсійної справи;
- подати заяву на призначення або перерахунок пенсії (без особистого візиту до Пенсійного фонду України);
- подати заяву на оформлення пенсійного посвідчення;
- подати звернення (запит, пропозицію).
Як увійти до вебпорталу?
Увійти до особистого кабінету на вебпорталі електронних послуг Пенсійного фонду України можна за допомогою Дія.Підпис або кваліфікованого електронного підпису (КЕП), або засобами Інтегрованої системи електронної ідентифікації ID.GOV.UA, в т. ч. з використанням технології Bank ID.
Мобільний застосунок
Також отримати доступ до Особистого кабінету та електронних сервісів Пенсійного фонду України можна у зручному форматі – з мобільних пристроїв (смартфонів та планшетів), завантаживши мобільний застосунок “Пенсійний фонд”.
Олена Пархоменко, начальник управління інформаційних систем та електронних реєстрів головного управління Пенсійного фонду України в Кіровоградській області
Чи призначать субсидію, якщо є заборгованість?
Нагадуємо, що з 1 січня 2023 року нарахування житлових субсидій здійснює Пенсійний фонд України відповідно до Положення про порядок призначення житлових субсидій, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 1995 року №848.
Вважається, що за наявності заборгованості за житлово-комунальні послуги отримати її неможливо. Дійсно, наявність заборгованості є підставою для відмови у призначенні житлової субсидії у таких випадках:
- якщо заборгованість прострочена понад три місяці (на дату надання такої інформації від постачальника);
- якщо строк позовної давності заборгованості (3 роки) не минув;
- якщо загальна сума заборгованості перевищує 40 неоподаткованих мінімумів доходів громадян (680,00 грн) на день звернення за призначенням житлової субсидії.
Та є винятки, коли громадяни можуть отримати субсидію навіть із заборгованістю за комунальні послуги у разі:
- укладання договору про її реструктуризацію;
- оскарження споживачем заборгованості в судовому порядку (підтвердженням є ухвала про відкриття провадження у справі).
“Важливо зауважити, що у разі, коли громадянин не виконує зобов’язання за договором про реструктуризацію заборгованості з оплати житлово-комунальних послуг, на підставі інформації надавачів відповідних послуг за рішенням уповноваженого органу надання раніше призначеної житлової субсидії припиняється”, – наголосила Олена Романченко.
Олена Романченко,
заступник начальника головного управління
Пенсійного фонду України в Кіровоградській області
Запроваджено щомісячну грошову виплату
за заслуги перед Батьківщиною
З метою забезпечення реалізації Закону України від 27.07.2022 № 2454-ІХ “Про щомісячну грошову виплату деяким категоріям громадян” 20 січня 2023 року Урядом прийнято постанову № 79 “Деякі питання призначення і виплати щомісячної грошової виплати деяким категоріям громадян з числа осіб, які мають особливі заслуги перед Батьківщиною і брали безпосередню участь у захисті суверенітету та територіальної цілісності України, та членам сімей загиблих (померлих) громадян з числа осіб, які мають особливі заслуги перед Батьківщиною”.
Які категорії осіб мають право на її призначення та виплату?
1) Особи, які брали безпосередню участь у захисті суверенітету та територіальної цілісності України та яким, починаючи з 2014 року:
- присвоєно звання Герой України з врученням ордену “Золота Зірка” – у розмірі трьох мінімальних заробітних плат (20100 грн станом на 01.01.23, із розрахунку на місяць);
- нагороджено орденом Богдана Хмельницького трьох ступенів – у розмірі двох мінімальних заробітних плат (13400 грн станом на 01.01.23, із розрахунку на місяць);
- нагороджено орденом “За мужність” трьох ступенів – у розмірі мінімальної заробітної плати (6700 грн станом на 01.01.23, із розрахунку на місяць);
- нагороджено орденом княгині Ольги трьох ступенів – у розмірі мінімальної заробітної плати (6700 грн станом на 01.01.23, із розрахунку на місяць).
2) Члени сімей загиблих (померлих) громадян, з числа зазначених вище осіб, у розмірі мінімальної заробітної плати, встановленої на 1 січня календарного року (6700 грн станом на 01.01.23, із розрахунку на місяць).
Термін призначення
Призначення та виплата здійснюється з дня звернення особи за її призначенням (але не раніше 01.01.2023).
Особам, які мають право на призначення щомісячної грошової виплати з 01.01.2023 та звернуться за її призначенням до 01.07.2023, така виплата буде встановлюватись з 01.01.2023.
Особам, в матеріалах пенсійних справ яких наявні документи, що визначають право на виплату щомісячної грошової виплати, перерахунок буде проведено без звернення з 01.01.2023.
Особливості призначення
Щомісячна грошова виплата призначається незалежно від того, чи перебуває заявник на обліку в органах Пенсійного фонду України як одержувач пенсії (щомісячного довічного грошового утримання).
Щомісячна грошова виплата встановлюється без урахування розміру призначеної пенсії/ щомісячного довічного грошового утримання, в тому числі понад максимально встановлений законодавством розмір. Тобто, встановлений особі розмір пенсії обмежується 10 прожитковими мінімумами для осіб, які втратили працездатність, без урахування щомісячної грошової виплати.
Звертаємо увагу на те, що особам, які одночасно мають право на отримання щомісячної грошової виплати та пенсії відповідно до Закону України “Про пенсії за особливі заслуги перед Україною” чи на підвищення та/або надбавки до пенсії або щомісячного довічного грошового утримання відповідно до законів України “Про статус ветеранів війни, гарантії їх соціального захисту”, “Про жертви нацистських переслідувань”, такі виплати проводяться за їх вибором за однією з підстав.
Особливості виплати
Виплата встановлюється в розмірі мінімальної заробітної плати на всіх членів сім’ї та ділиться між ними порівну.
Особам, які перебувають на повному державному утриманні у відповідній установі (відповідному закладі), щомісячна грошова виплата виплачується у повному розмірі.
Олена Романченко,
заступник начальника головного управління
Пенсійного фонду України в Кіровоградській області
ДО УВАГИ СТРАХУВАЛЬНИКІВ:
ІНФОРМУЙТЕ ПЕНСІЙНИЙ ФОНД ПРО ВИПЛАТУ “ЛІКАРНЯНИХ”!
Нагадуємо, що з 01 січня 2023 року Пенсійний фонд України здійснює фінансування та виплати за листками непрацездатності.
ДІЇ ПРАЦІВНИКА: після відвідування лікаря та відкриття листка непрацездатності – повідомити роботодавця про “лікарняний”.
ДІЇ РОБОТОДАВЦЯ: у разі наявності повідомлення від працівника про відкриття листка непрацездатності роботодавець формує заяву-розрахунок з листків непрацездатності, які мають статус “готовий до сплати”, для майбутньої виплати і подає через вебпортал електронних послуг Пенсійного фонду України.
ДІЇ ПЕНСІЙНОГО ФОНДУ: фахівці Фонду перевіряють правильність розрахунку середньоденної допомоги по тимчасовій непрацездатності та належне оформлення заяви-розрахунку (телефон “гарячої” лінії для страхувальників з даного питання: 099-662-93-91). Протягом 3-х днів з дати прийняття заяви-розрахунку здійснюється фінансування страхових виплат.
ДІЇ РОБОТОДАВЦЯ: після здійснення виплати “лікарняного” працівнику роботодавець повинен протягом місяця з дня проведення виплат поінформувати головне управління Пенсійного фонду України в Кіровоградській області про те, що він вчасно виплатив допомогу за “лікарняним”.
Для цього необхідно сформувати повідомлення про сплату страхових коштів застрахованим особам (форма повідомлення за посиланням: https://zakon.rada.gov.ua/rada/show/v0012890-18#Text – постанова правління Фонду соціального страхування України від 19.07.2018 № 12).
Форма повідомлення не змінилася!
Куди подавати? Наразі форму повідомлення необхідно надавати в паперовому вигляді до головного управління Пенсійного фонду України в Кіровоградській області за адресою: м. Кропивницький, вул. Соборна, 7А, каб. 307.
Після впровадження Пенсійним фондом України технічних рішень для подачі повідомлень про виплату коштів застрахованим особам в електронному вигляді, інформування здійснюватиметься через Єдиний державний вебпортал електронних послуг або вебпортал електронних послуг Пенсійного фонду України головним управлінням Пенсійного фонду України в областях та м. Києві.
Антоніна Торшина,
начальник управління пенсійного забезпечення, надання страхових виплат, соціальних послуг, житлових субсидій та пільг головного управління Пенсійного фонду України в Кіровоградській області
КУПИЛИ НЕРУХОМІСТЬ: СПЛАЧУВАТИ ЗБІР ДО ПФУ ЧИ НІ?
При придбаванні (купівлі-продажу) нерухомого майна збір на обов’язкове державне пенсійне страхування з операцій купівлі нерухомого майна сплачується в розмірі 1 % від вартості, вказаної в договорі купівлі-продажу нерухомого майна.
Збір на обов’язкове державне пенсійне страхування з операцій купівлі нерухомого майна не сплачується (нотаріальне посвідчення договорів купівлі-продажу нерухомого майна здійснюється без документального підтвердження сплати збору), якщо:
- Право власності на житло отримане фізичною особою в результаті його приватизації відповідно до Закону України “Про приватизацію державного житлового фонду”.
- Особа перебуває у черзі на одержання житла, що підтверджується документом, виданим органом, до компетенції якого належить ведення обліку громадян, які потребують поліпшення житлових умов.
- Особа придбаває житло вперше, що підтверджується:
- заявою фізичної особи про те, що вона не має та не набувала права власності на житло (в тому числі не приватизувала, не успадкувала, не отримувала у дар, не купувала, зокрема як частку в спільному майні подружжя);
- та відомостями з Державного реєстру речових прав на нерухоме майно (з урахуванням відомостей з невід’ємної архівної складової частини цього Реєстру про набуття, зміну і припинення речових прав на нерухоме майно, про внесені зміни до відповідних записів Державного реєстру речових прав на нерухоме майно) про відсутність зареєстрованих за такою особою прав власності на житло;
- а також довідкою з усіх місць проживання (після 1992 року) про невикористання житлових чеків для приватизації або використання їх для приватизації частки майна державних підприємств і земельного фонду.
Сніжана СОЛОВЕЙ,
начальник фінансово-економічного управління головного управління Пенсійного фонду України в Кіровоградській області
У лютому щочетверга на прямому зв’язку пенсійники Кіровоградщини
Щочетверга з 11.00 до 12.00 у головному управлінні за номером “гарячої” лінії (0522) 33-04-41 роз’яснення та консультації з питань, що належать до сфери діяльності Пенсійного фонду України, надають керівники структурних підрозділів.
Так, у лютому додзвонювачів консультуватимуть:
02 лютого 2023 року – заступник начальника головного управління Юрій ШАРПІНСЬКИЙ;
09 лютого 2023 року – начальник відділу надання житлових субсидій управління пенсійного забезпечення, надання страхових виплат, соціальних послуг, житлових субсидій та пільг Валерія ГУРЖИНА;
16 лютого 2023 року – начальник управління з питань виплат Наталія КОПАЧ;
23 лютого 2023 року – начальник управління контрольно-перевірочної роботи Світлана КРИВЕНКО.
Нагадуємо, що у головному управлінні Пенсійного фонду України в Кіровоградській області ЩОДНЯ діють прямі телефонні “гарячі” лінії. Фахівці управління обслуговування громадян за номерами (0522) 33-04-41, 050-874-28-63, 097-988-98-68 оперативно нададуть вичерпну інформацію з питань пенсійного та соціального спрямування.
Людмила СОРОКА,
начальник управління адміністративного забезпечення
головного управління Пенсійного фонду України
в Кіровоградській області
ВІДБУЛИСЯ ЗМІНИ В ПЕНСІЙНОМУ ЗАБЕЗПЕЧЕННІ
ОСІБ З ІНВАЛІДНІСТЮ
Загальновідомо, що необхідним документом для подовження пенсії по інвалідності є витяг з акта огляду медико-соціальної експертизи (МСЕК).
Карантин
Проте з 2019 року, періоду оголошення карантину, було визначено, що у разі пропуску в період здійснення заходів щодо запобігання виникненню та поширенню коронавірусної хвороби (COVID-19), передбачених карантином, встановленим Кабінетом Міністрів України, строку повторного огляду медико-соціальної експертизи особою з інвалідністю виплата пенсії по інвалідності не зупиняється до закінчення терміну дії зазначених заходів з подальшим проведенням перерахунку розміру виплаченої пенсії на підставі заяви та результатів переогляду особи з інвалідністю (пункт 14-6 розділу XV “Прикінцеві положення” Закону України “Про загальнообов’язкове державне пенсійне страхування” (далі – Закон).
З 01.01.2023 дію карантину на території України подовжено – до 30.04.2023. Тож виплати пенсії по інвалідності не припиняться до 30.04.23, навіть якщо особа з інвалідністю не мала змоги пройти медико-соціальної експертизу та надати оновлений витяг з акта огляду МСЕК.
Воєнний стан
Певні зміни в пенсійному забезпеченні осіб з інвалідністю відбулися і через введення воєнного стану в Україні.
Для осіб, яким призначено пенсію по інвалідності або пенсію у зв’язку з втратою годувальника, і які наразі призвані на військову службу за призовом під час мобілізації, на особливий період або прийняті на військову службу за контрактом у період воєнного стану, – виплата пенсії продовжується до припинення або скасування воєнного стану, надзвичайного стану в Україні та протягом шести місяців після його припинення або скасування, а також не менш як на весь строк їх військової служби.
(06.11.2022 набув чинності Закон України від 18.10.2022 № 2682-IX “Про внесення змін до деяких законів України щодо захисту соціальних, трудових та інших прав фізичних осіб, у тому числі під час воєнного стану, та спрощення обліку робочих місць для осіб з інвалідністю”, яким, зокрема, пункт 14-6 розділу XV “Прикінцеві положення” Закону доповнено підпунктом 14-6.1).
Відповідно до Указу Президента України від 24 лютого 2022 року № 2102-IX “Про введення воєнного стану в Україні” (зі змінами) строк дії воєнного стану в Україні продовжено до 19 лютого 2023 року.
Чому все ж таки варто проходити огляд МСЕК?
Якщо при повторному огляді особі з інвалідністю встановлено іншу групу (підгрупу) інвалідності, розмір пенсії, продовженої відповідно до цього пункту, переглядається з місяця, наступного за місяцем надходження висновку медико-соціальної експертизи до територіального органу Пенсійного фонду.
Антоніна Торшина,
начальник управління пенсійного забезпечення, надання страхових виплат, соціальних послуг, житлових субсидій та пільг головного управління Пенсійного фонду України в Кіровоградській області
ДО УВАГИ ФІЗИЧНИХ ОСІБ – ПІДПРИЄМЦІВ!
Одним із джерел формування реєстру застрахованих осіб Державного реєстру загальнообов’язкового державного соціального страхування є звітність з єдиного соціального внеску.
З 01 січня 2023 року розпочалась звітна кампанія з подання фізичними особами – підприємцями річної звітності з ЄСВ за минулий рік. Нагадуємо, що звітуючи з ЄСВ самі за себе, підприємці більше не подають окремий звіт, а заповнюють його як додаток до податкової декларації та подають у строки, встановлені Податковим кодексом України.
Так, фізичні особи – підприємці – платники єдиного податку формують самі за себе звіт за ф. Додаток 1 “Відомості про суми нарахованого доходу застрахованих осіб та суми нарахованого єдиного внеску” у складі податкової декларації платника єдиного податку – фізичної особи – підприємця (у редакції наказу Мінфіну від 09.12.2020 № 752) та подають до податкових органів у термін:
платники єдиного податку першої та другої груп подають Додаток 1 у складі Декларації за 2022 рік не пізніше 01 березня 2023 року;
платники єдиного податку третьої групи подають Додаток 1 у складі Декларації за IV квартал 2022 року у термін не пізніше 09 лютого 2023 року.
Підприємці на загальній системі оподаткування заповнюють додаток ЄСВ-1 “Розрахунок сум нарахованого доходу застрахованих осіб та суми нарахованого єдиного внеску” до податкової декларації про майновий стан і доходи (у редакції наказу Мінфіну від 17.12.2020 № 783) та подають не пізніше 09 лютого 2023 року.
Головне управління Пенсійного фонду України в Кіровоградській області наполегливо рекомендує фізичним особам – підприємцям контролювати стан подання звітності та у разі виявлення помилки у звіті повторно сформувати та подати коректний звіт у повному обсязі до податкового органу за місцем обліку, адже відсутність в Реєстрі застрахованих осіб відомостей з причини помилок у звітності може в подальшому негативно вплинути на соціальні права фізичної особи – підприємця.
Консультації щодо заповнення звітних форм з ЄСВ можна отримати у фахівців територіальних підрозділів Пенсійного фонду України.
Олена ПАРХОМЕНКО,
начальник управління інформаційних систем та електронних реєстрів головного управління Пенсійного фонду України в Кіровоградській області
ЗУПИНЕНО ТРУДОВИЙ ДОГОВІР. ЧИ МОЖНА ПОДАТИ ДОКУМЕНТИ ДЛЯ ПРИЗНАЧЕННЯ СУБСИДІЇ?
Під час дії в країні воєнного стану почали діяти спеціальні правила трудових відносин. Зміни були прийняті Законом України від 15.03.2022 № 2136-ІХ “Про організацію трудових відносин в умовах воєнного стану”, який набув чинності з 24.03.2022.
Зазначеним законом введено ряд новел з метою адаптувати трудове законодавство під умови воєнного часу, серед яких, зокрема, призупинення трудового договору. Призупинення трудового договору – це не звільнення з роботи, тобто не тягне за собою припинення трудових відносин. Це тимчасове припинення роботодавцем забезпечення працівника роботою та тимчасове припинення працівником виконання роботи за укладеним трудовим договором. Тобто працівник звільняється від обов’язку виконувати роботу, визначену трудовим договором, а роботодавець звільняється від обов’язку забезпечувати умови праці, необхідні для виконання роботи.
Відповідно до постанови Кабінету Міністрів України від 21.10.1995 № 848 “Про спрощення порядку надання населенню субсидій для відшкодування витрат на оплату житлово-комунальних послуг, придбання скрапленого газу, твердого та рідкого пічного побутового палива” оформлення та виплата житлових субсидій на покриття рахунків за житлово-комунальні послуги можливе у випадку припинення дії трудового договору, але за певних умов.
Житлові субсидії призначаються, якщо особи, доходи яких враховуються під час призначення житлової субсидії сплатили (за них сплачено) єдиний внесок на загальнообов’язкове державне пенсійне страхування у розмірі, не меншому ніж мінімальний, протягом кварталу, що передує кварталу перед місяцем звернення за призначенням житлової субсидії, або перед місяцем, у якому житлова субсидія призначається без звернення громадянина.
Таким чином, якщо заява про призначення житлової субсидії подана в січні 2023 року (перший квартал), то особі, з якою було призупинено дію трудового договору, житлову субсидію призначать за умови, що за особу, з якою призупинено дію трудового договору, сплачено єдиний внесок на загальнообов’язкове державне пенсійне страхування у розмірі, не меншому ніж мінімальний, протягом липня, серпня та вересня 2022 року.
Документи про призначення житлової субсидії приймаються:
- органами Пенсійного фонду України, у тому числі в разі направлення їх поштою або в електронній формі (через вебпортал електронних послуг Пенсійного фонду України (за наявності кваліфікованого електронного підпису), через мобільний застосунок “Пенсійний фонд”, засобами порталу “Дія”);
- уповноваженими посадовими особами виконавчого органу сільської, селищної, міської ради відповідної територіальної громади або військової адміністрації;
- посадовими особами Центрів надання адміністративних послуг.
Світлана РИНДІНА,
начальник управління обслуговування громадян головного управління Пенсійного фонду України в Кіровоградській області
ЩО РОБИТИ, ЯКЩО НА ВИРОБНИЦТВІ СТАВСЯ НЕЩАСНИЙ ВИПАДОК ЧИ ВИНИКЛО ПРОФЕСІЙНЕ ЗАХВОРЮВАННЯ?
Нагадуємо, що з 01 січня 2023 року до Пенсійного фонду України передано функції Фонду соціального страхування України, зокрема щодо здійснення профілактики та розслідувань нещасних випадків на виробництві та професійних захворювань.
У разі настання нещасного випадку чи професійного захворювання, інформувати головне управління Пенсійного фонду України в Кіровоградській області повинен не тільки роботодавець, а й медична установа, до якої звернувся потерпілий.
Заклад охорони здоров’я зобов’язаний повідомити про звернення потерпілого з посиланням на нещасний випадок та/або гостре професійне захворювання (отруєння) на виробництві:
невідкладно за телефоном +38(096)044-80-91 або електронною поштою: gu@kr.pfu.gov.ua;
та протягом доби – на паперовому носії до будь-якого сервісного центру чи головного управління Пенсійного фонду України в Кіровоградській області (м. Кропивницький, вул. Соборна, 7а, каб. 307).
Роботодавець зобов’язаний повідомити про нещасний випадок та/або гостре професійне захворювання (отруєння) на виробництві:
протягом двох годин за телефоном +38(096)044-80-91 або електронною поштою: gu@kr.pfu.gov.ua;
та не пізніше наступного робочого дня на паперовому носії – до будь-якого сервісного центру чи до головного управління Пенсійного фонду України в Кіровоградській області (м. Кропивницький, вул. Соборна, 7а, каб. 307).
Законодавча база
Заклади охорони здоров’я та роботодавці відповідно до вимог Порядку розслідування та обліку нещасних випадків, професійних захворювань та аварій на виробництві, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 17 квітня 2019 року № 337 (зі змінами) зобов’язані повідомляти головне управління Пенсійного фонду України в Кіровоградській області про звернення потерпілого з посиланням на нещасний випадок та/ або гостре професійне захворювання (отруєння) на виробництві (у разі можливості з висновком про ступінь тяжкості травм).
Інна МАКСИМЕНКО,
заступник начальника головного управління Пенсійного фонду України в Кіровоградській області
ІНФОРМАЦІЯ ДЛЯ ПРАЦІВНИКІВ:
“ЛІКАРНЯНІ” ВИПЛАЧУВАТИМЕ ПЕНСІЙНИЙ ФОНД
З 01 січня 2023 року листки непрацездатності (“лікарняні”) перевіряє і фінансує не Фонд соціального страхування, а Пенсійний фонд України.
Що змінилося для застрахованих осіб (тобто працівників)? НІЧОГО.
1. ПРАВИЛА НАРАХУВАННЯ ВИПЛАТ ЗАЛИШИЛИСЯ ТІ Ж САМІ
Суму виплати за листками непрацездатності визначає відсоток середньої заробітної плати застрахованої особи в залежності від тривалості страхового стажу:
до 3 років – 50 % середньої заробітної плати застрахованої особи;
від 3 до 5 років – 60 % середньої заробітної плати застрахованої особи;
від 5 до 8 років – 70 % середньої заробітної плати застрахованої особи;
понад 8 років – 100 % середньої заробітної плати застрахованої особи.
Механізм визначення середньої заробітної плати для розрахунку виплат за загальнообов’язковим державним соціальним страхуванням також не зазнав суттєвих змін.
Заробітна плата для оплати листків непрацездатності обчислюватиметься шляхом ділення нарахованої за розрахунковий період (12 календарних місяців, що передують місяцю настання страхового випадку) зарплати, на яку нарахований єдиний внесок, на кількість календарних днів зайнятості у розрахунковому періоді без урахування календарних днів, не відпрацьованих з поважних причин. При цьому, перелік поважних причин, які враховуються при розрахунку, розширено.
2. АЛГОРИТМ ОТРИМАННЯ ВИПЛАТИ ПРАЦІВНИКОМ НЕ ЗМІНИВСЯ!
Оплату листків непрацездатності буде здійснювати роботодавець, як це було і раніше.
При цьому Законом України від 21.09.2022 № 2620-IX “Про внесення змін до Закону України “Про загальнообов’язкове державне соціальне страхування” та Закону України “Про загальнообов’язкове державне пенсійне страхування” скорочено час, протягом якого роботодавцям за поданими заявами-розрахунками мають надійти кошти для здійснення страхових виплат.
!!! Якщо раніше фінансування страхувальників відбувалося протягом 10-ти днів, то тепер Пенсійний фонд України протягом 3-х днів централізовано на окремі поточні рахунки, відкриті роботодавцем в установах банків для зарахування страхових коштів, здійснюватиме фінансування виплат.
Антоніна Торшина,
начальник управління пенсійного забезпечення, надання страхових виплат, соціальних послуг, житлових субсидій та пільг головного управління Пенсійного фонду України в Кіровоградській області
ІНФОРМАЦІЯ ДЛЯ СТРАХУВАЛЬНИКІВ ПРО ПОДАННЯ ЗАЯВИ-РОЗРАХУНКУ
З 01 січня 2023 року листки непрацездатності (“лікарняні”) перевіряє і фінансує не Фонд соціального страхування, а Пенсійний фонд України.
Що змінилося для страхувальників (тобто роботодавців)?
1. ФОРМА ТА МІСЦЕ ПОДАННЯ ЗАЯВИ-РОЗРАХУНКУ
Щоб отримати кошти для оплати листків непрацездатності, страхувальник має подати заяву-розрахунок, що містить інформацію про суми страхових виплат застрахованим особам:
в електронному вигляді – через кабінет страхувальника на вебпорталі електронних послуг Пенсійного фонду України https://portal.pfu.gov.ua;
або
в паперовому вигляді – на паперових носіях до будь-якого сервісного центру Пенсійного фонду України.
2. ОСОБЛИВОСТІ ОФОРМЛЕННЯ ЗАЯВИ-РОЗРАХУНКУ:
за електронними та паперовими листками непрацездатності складаються окремі заяви-розрахунки;
до заяви-розрахунку можна додавати коментарі, пояснення та скановані копії документів, які можуть бути корисними при прийнятті рішення щодо фінансування;
заяви-розрахунки за паперовими листками непрацездатності необхідно заповнювати в режимі ручного введення даних з прикріпленням сканованих копій паперових листків непрацездатності.
3. ТЕРМІН ФІНАНСУВАННЯ СТРАХОВИХ ВИПЛАТ
Фінансування страхових виплат здійснюватиметься централізовано Пенсійним фондом України протягом ТРЬОХ ДНІВ після надходження заяви-розрахунку (а не 10 днів, як було раніше). Кошти зараховуватимуть на окремі банківські поточні рахунки, які страхувальник відкриє в банках для зарахування страхових коштів.
4. БЕЗ ДОГОВОРУ ПРО ВИЗНАННЯ КЕП
Роботодавцям для подання заяв-розрахунків за листками непрацездатності НЕ ПОТРІБНО укладати з Пенсійним фондом України договір про визнання КЕП, як це було передбачено раніше у взаємовідносинах із ФССУ.
УВАГА!
Для консультацій страхувальників з питань заяв-розрахунків за листками непрацездатності відкрито додаткову “гарячу” лінію: +38(099)662-93-91.
Антоніна Торшина,
начальник управління пенсійного забезпечення, надання страхових виплат, соціальних послуг, житлових субсидій та пільг головного управління Пенсійного фонду України в Кіровоградській області
У грудні щочетверга на прямому зв’язку пенсійники Кіровоградщини
Щочетверга з 11.00 до 12.00 у головному управлінні за номером “гарячої” лінії (0522) 33-04-41 роз’яснення та консультації з питань, що належать до сфери діяльності Пенсійного фонду України, надають керівники структурних підрозділів.
Так, у грудні додзвонювачів консультуватимуть:
01 грудня 2022 року – начальник відділу організації правової роботи юридичного управління Роман ЛИСЕНКО;
08 грудня 2022 року – начальник управління інформаційних систем та електронних реєстрів Олена ПАРХОМЕНКО;
15 грудня 2022 року – заступник начальника головного управління
Олена РОМАНЧЕНКО;
22 грудня 2022 року – заступник начальника відділу методології та організації роботи із застосування пенсійного законодавства управління пенсійного забезпечення, надання житлових субсидій та пільг
Микола БУТКОВСЬКИЙ;
29 грудня 2022 року – заступник начальника управління – начальник відділу розгляду звернень управління обслуговування громадян
Володимир ІЩЕНКО.
Нагадуємо, що у головному управлінні Пенсійного фонду України в Кіровоградській області ЩОДНЯ діють прямі телефонні “гарячі” лінії. Фахівці управління обслуговування громадян за номерами (0522) 33-04-41, 050-874-28-63, 097-988-98-68 оперативно нададуть вичерпну інформацію з питань пенсійного спрямування.
Людмила СОРОКА,
начальник управління адміністративного забезпечення
головного управління Пенсійного фонду України
в Кіровоградській області
До уваги роботодавців та громадян: спливає термін звітності!
Пенсійники Кіровоградщини нагадують, що термін подання роботодавцем щоквартальної звітності “Податковий розрахунок сум доходу, нарахованого (сплаченого) на користь платників податків – фізичних осіб, і сум утриманого з них податку, а також сум нарахованого єдиного внеску” за другий квартал 2022 року спливає 09 серпня 2022 року.
Своєчасне та коректне подання роботодавцем даної звітності – це гарантія своєчасного та коректного призначення (перерахунку) пенсії, формування та оплати листків тимчасової непрацездатності, виплат центрів зайнятості, зарахування страхового стажу, ведення обліку трудових відносин в електронному вигляді.
Закликаємо громадян контролювати свої персоніфіковані дані, накопичені на особовій картці Державного реєстру застрахованих осіб. Нагадуємо, що одним із способів контролювати особисті дані є онлайн-сервіси вебпорталу електронних послуг Пенсійного фонду України (portal.pfu.gov.ua).
Олена ПАРХОМЕНКО, начальник управління інформаційних систем та електронних реєстрів головного управління Пенсійного фонду України в Кіровоградській області
У серпні щочетверга на прямому зв’язку пенсійники Кіровоградщини
Щочетверга з 11.00 до 12.00 у головному управлінні за номером “гарячої” лінії (0522) 33-04-41 роз’яснення та консультації з питань, що належать до сфери діяльності Пенсійного фонду України, надають керівники структурних підрозділів.
Так, у серпні додзвонювачів консультуватимуть:
04 серпня 2022 року – заступник начальника управління – начальник відділу методології та організації роботи із застосування пенсійного законодавства управління пенсійного забезпечення Інна РАТУШНА;
11 серпня 2022 року – заступник начальника управління – начальник відділу методології та організації роботи з обслуговування громадян управління обслуговування громадян Лариса ПРОХОРЕНКО;
18 серпня 2022 року – заступник начальника головного управління Олена РОМАНЧЕНКО;
25 серпня 2022 року – начальник фінансово-економічного управління Сніжана СОЛОВЕЙ.
Нагадуємо, що у головному управлінні Пенсійного фонду України в Кіровоградській області ЩОДНЯ діють прямі телефонні “гарячі” лінії. Фахівці управління обслуговування громадян за номерами (0522) 33-04-41, 050-874-28-63, 097-988-98-68 оперативно нададуть вичерпну інформацію з питань пенсійного спрямування.
Людмила СОРОКА, начальник управління
адміністративного забезпечення
головного управління Пенсійного фонду України
в Кіровоградській області
Липневий перерахунок проведений, а розмір пенсії не змінився
“Військові” пенсіонери зможуть обрати свій банк
КОЛИ ПРОІНДЕКСУЮТЬ СПЕЦПЕНСІЇ?
Чи мають право на пенсію родичі зниклого безвісти?
До уваги бухгалтерів! Зміна статусу е-лікарняних
У травні щочетверга на прямому зв’язку пенсійники Кіровоградщини
Чи здійснюють відрахування з пенсії в умовах воєнного стану?
Електронна трудова книжка – “завжди на місці”
Добровольці тероборони зможуть піти на пенсію раніше
Понад 20 тисячам працюючих пенсіонерів Кіровоградщини перерахують пенсію
У квітні щочетверга на прямому зв’язку пенсійники Кіровоградщини
Як отримати пенсії та грошову допомогу у період дії воєнного стану
Як отримати пенсію та грошові виплати в Укрпошті під час воєнного стану
Формула розрахунку пенсії за віком
Відтепер з пенсійниками є мобільний зв’язок!
До уваги фізичних осіб – підприємців!
У лютому щочетверга на прямому зв’язку пенсійники Кіровоградщини
Кому чекати збільшення пенсії у 2022 році?Чи потрібно сплачувати пенсійний збір, якщо придбали автомобіль вперше, та від чого залежить розмір платежу?Мінімальна тривалість страхового стажу для виходу на пенсію в 60 років збільшиться ще на 12 місяців
У січні щочетверга на прямому зв’язку пенсійники Кіровоградщини
Пенсіонерам-чорнобильцям з 1 січня 2022 року збільшено пенсіюУ січні щочетверга на прямому зв’язку пенсійники Кіровоградщини
Оберіть свій спосіб авторизації на вебпорталі Пенсійного фонду УкраїниНа Кіровоградщині понад 30 тисяч пенсіонерів отримують пенсію по інвалідностіХто звільняється від сплати пенсійного збору?
У грудні щочетверга на прямому зв’язку пенсійники Кіровоградщини
На скільки з 1 грудня збільшаться виплати пенсіонерам Кіровоградщини?
Роботодавці Кіровоградщини вже сплатили понад 4 млрд грн ЄСВ
Якщо не виходить створити е-лікарняний…* Актуальні рекомендації по роботі з е-лікарняними
Досягли певного віку? Отримайте підвищення пенсії
У листопаді щочетверга на прямому зв’язку пенсійники КіровоградщиниЕ-лікарняні з помилками? Учасники бойових дій мають право на достроковий вихід на пенсіюЯкщо ви отримуєте пенсію через банк…Про перерахунок пенсій з 1 жовтня 2021 рокуРезультат боротьби з нелегальною зайнятістю – 4,6 млн грнЧи зараховується стаж студентам?У вересні щочетверга на прямому зв’язку пенсійники КіровоградщиниЕ-лікарняний: як це працює?