Хто відповідатиме за обслуговування газових мереж у багатоповерхівках Новомиргорода?
24 травня 2018

     Президент Петро Порошенко підписав Закон України «Про житлово - комунальні послуги». Закон набув чинності з наступного дня за днем його опублікування – 10 грудня 2017 року.  Проте введений в дію він буде через шість місяців від цієї дати – 10  червня 2018 року , крім окремих норм, що будуть введені в дію з 1 січня 2019 року.

Що це означає для новомиргородців - мешканців багатоповерхівок.

Зокрема, новий закон змінює порядок укладення споживачами договорів на отримання житлово - комунальних послуг, тобто - управління, водопостачання, водовідведення, вивозу відходів, постачання газу та електрики.    

Відтепер не обов'язково створювати ОСББ чи винаймати управителя.

Крім того (увага!), споживачі мають окремо укладати договори з виконавцями послуг з вивезення побутових відходів. Вона перестає бути однією з складових послуги на  утримання будинку і буде надаватись та розраховуватись окремо.

Закон повністю переносить відповідальність за стан спільного майна власників квартир міста у сферу договірних відносин між споживачем та виконавцем послуг.

Також  він дає право вибору   моделей договірних відносин між споживачами та виконавцями комунальних послуг.

Це не стосується послуг з постачання електроенергії та газу. Вони здійснюються виключно за індивідуальними договорами.

До міської ради звернулось Маловисківське УЕГГ з проханням підписати акти балансового розмежування мереж. Передбачена законом процедура.  Але, Маловисківське УЕГГ пропонує визначити відповідальними за стан і обслуговування будинкових мереж ( від ГРП до входу у квартиру) міську раду.

Міська рада відмовилась це робити опираючись на норми діючого законодавства.

Так як, ця ситуація може бути використана з метою нагнітання соціальної напруги та призвести до масштабного відключення газопостачання власникам квартир, міська влада повідомляє громадянам подробиці цього юридичного протистояння.

Так , вищезгаданий закон у статті 19, пункт 3 говорить наступне:

“ Для забезпечення безперервності та безпеки газопостачання оператор газорозподільної системи здійснює технічне обслуговування внутрішньобудинкових систем газопостачання в житлових будинках.   

Види робіт, які входять до технічного обслуговування внутрішньобудинкових систем газопостачання в житлових будинках, визначаються центральним органом виконавчої влади, що забезпечує формування та реалізує державну політику в нафтогазовому комплексі.

Представник оператора газорозподільної системи має право доступу до житла, іншого об’єкта нерухомого майна для здійснення технічного обслуговування внутрішньобудинкових систем газопостачання в такому будинку в порядку обслуговування внутрішньобудинкових систем газопостачання, встановленому законодавством.

 Ремонт внутрішньобудинкових систем газопостачання в житлових будинках (крім робіт, які входять до технічного обслуговування внутрішньобудинкових систем газопостачання в житлових будинках) здійснюється за рахунок власників (співвласників) такого житлового, у тому числі багатоквартирного, будинку відповідно до кошторису, поданого оператором газорозподільної системи або іншим суб’єктом господарювання, який має дозвіл на проведення таких робіт, та затвердженого власником (співвласниками) будинку ”.

Кодексом газорозподільних систем ( Постанова НКРЕЕКП від 30.09.2015 року № 2494) зокрема у главі 5  “ Порядок визначення межі балансової належності та експлуатаційної відповідальності ” , пункт 4 визначено, що : “ Якщо до мережі, які не належать жодній особі та через які природний газ розподіляється суб'єктам ринку природного газу, такі газові мережі в установленому законодавством порядку мають бути передані в користування оператору ГРМ, до газорозподільних систем якого підключені зазначені газові мережі .”

Як відомо газові мережі  у Новомиргороді будувались на кооперативних засадах за кошти громадян. Міська рада, по цивільному законодавству, не має права розпоряджатись цим майном.

Досі вважалось, що після введення в експлуатацію газові мережі були передані кооперативами на баланс  Маловисківського УЕГГ.

Теперішня позиція керівництва УЕГГ це відкидає.

Також слід зазначити, що відповідно до статті 10 Закону України “ Про природні монополії ” суб'єкти природних монополій зобов'язані приймати на баланс мережі (об'єкти) побудовані за рахунок або силами споживачів ( інвесторів, забудовників). 

Незрозуміло також, чому ця проблема (розподілення відповідальності) виникла лише стосовно будинкових мереж багатоповерхівок, а у випадку окремих приватних будинків не виникає.

Адже Закон України “ Про особливості управління в багатоквартирних будинках ”   урівнює власників квартир і власників окремих будинків у їхній правовій відповідальності.

Питання  неодноразово розглядалось на  комісії з питань техногенно – екологічної безпеки та надзвичайних ситуацій при Новомиргородській районній державній адміністрації , де простежувалось намагання примусити міську раду погодитись на пропозицію Управління газового господарства.

Але не зважаючи на це міська рада  продовжує шукати правове вирішення питання, а саме: розпорядження та обслуговування прибудинкових газових мереж повинно  здійснюватись Управлінням газового господарства, єдиним підприємством що має ліцензію на проведення таких робіт.

keyboard_arrow_upkeyboard_arrow_down